AV Media Specialist

Solliciteer nu

AV Media Specialist

Beschik je over minimaal 2 á 3 jaar ervaring als AV specialist? Ben je ambitieus? En lijkt het je leuk om Carat te versterken? Lees dan vooral verder. Wij bieden jou een leuke en uitdagende fulltime baan aan in een dynamische werkomgeving.

FULL-TIME · AMSTERDAM

Beschik je over minimaal 2 á 3 jaar ervaring als AV specialist? Ben je ambitieus? En lijkt het je leuk om Carat te versterken? Lees dan vooral verder. Wij bieden jou een leuke en uitdagende fulltime baan aan in een dynamische werkomgeving.

De functie
De kerntaken van de AV Media Specialist bij mediabureau Carat zijn inkoop van commerciële zendtijd én optimalisatie en evaluatie van specifieke doelstellingen voor televisie, online video en radio campagnes voor een zeer gevarieerd portfolio van Nationale en Internationale adverteerders.

Onder goede begeleiding ga je een zelfstandig pakket aan werkzaamheden op je nemen. Met een eigen klantenpakket bestaan de werkzaamheden onder meer uit het inkopen/aanvragen van reclamezendtijd, het dagelijks monitoren van campagnedoelstellingen, het optimaliseren van de campagneresultaten, het verzorgen van campagne-updates en uitzendschema’s, het rapporteren van data, aanleveren van materiaalspecificaties en uitzendinstructies én het evalueren van de resultaten. Naast de basiswerkzaamheden vinden we het belangrijk dat veel aandacht en tijd wordt besteed aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Wat ga je doen?

  • Nauwe samenwerking met directe collega’s binnen de AV Media afdeling, Communications Planning (Account & Strategie), Trading (Inkoop), Programmatic (Video), iProspect (Video) en The Story Lab (Branded Content);
  • Nauw klantcontact met marketeers om te adviseren over commerciële inzet van televisie, online video en radio;
  • Dagelijks contact met Planners en Accountmanagers bij media-exploitanten;
  • Bijwonen van vak gerelateerde bijeenkomsten en presentaties;
  • Rapporteren over en realiseren van vastgestelde KPI’s

Wat verwachten wij van jou?
Voor deze functie zijn we op zoek naar ambitieuze kandidaten die toe zijn aan een vervolgstap in een nog prille carrière.

Onze voorkeur gaat uit naar kandidaten met minimaal 2 á 3 jaar werkervaring als AV specialist opgedaan bij een mediabureau. Aanvullende ervaring als Digital specialist en/of kennis van Programmatic buying is een pré. Het ideale profiel uit zich in een ondernemend persoon met affiniteit voor digitale media. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau is een pré.

Er zijn geen specifieke vereisten wat betreft studierichting. Belangrijk om te vermelden, is dat jij het leuk vindt om met cijfers te werken en dat je moeiteloos jouw werk dagelijks achter de computer verricht.

Verder vinden we de volgende persoonskenmerken belangrijk voor deze functie:

  • Zelfstartend;
  • Accuraat, analytisch, en cijfermatig goed onderlegd;
  • Communiceert makkelijk;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Service- en klantgericht;
  • Je toont je flexibel en bent stressbestendig;
  • Innovatief kunnen denken en handelen;
  • Uitstekende beheersing van Excel en PowerPoint;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.


Wat biedt Carat?
Ons vakgebied heeft veel aspecten. In ons pand (350 m/v) kom je dan ook cijfergeeks, creatieven, onderzoekers, plannenmakers en veel enen en nullen tegen. We bieden een inspirerende omgeving en een professioneel, ondernemend team. Naast geweldig werk hebben we vrijdagmiddag borrels, leuke bedrijfsfeesten, dagelijks een goed verzorgde lunch en bieden we een bijdrage in verschillende activiteiten (bijv. bootcamplessen en stoelmassage).

Een aantal van onze opdrachtgevers

Microsoft Surface Book - Casevideo

Carat is een internationaal onafhankelijk mediabureau, onderdeel van Dentsu Aegis Network en gevestigd aan het IJ in Amsterdam. Wij bieden onze nationale en internationale adverteerders zoals Adidas, BCC, LEGO, Microsoft en Philips media oplossingen om hun doelgroep te bereiken via geïntegreerde campagnes in online en offline media.

Onze website